pondělí 1. září 2014

Potvořeníčko pro tetu Blanku

Tento víkend jsme strávili na chatě Meduňce u Kopánek v Bílých Karpatech. Manželova teta slavila několik věcí naráz - opožděně šedesátiny, odchod do důchodu a vůbec rodinné setkání, kterých už poslední dobou moc není. Celý víkend jsme si užili, povykládali, večer se švagry a švagrovou (a chvilku i babičkou a dědou) zahráli nějaké deskové hry, prostě pohodový víkend.

Chtěla jsem pro Blanku vyrobit něco vlastnoručního, původně jsem měla naplánovanou andělku, ale s časem je to teď všelijaké. Nakonec jsem andělku odložila na zimu a našla si na internetu inspiraci alespoň na malého andělíčka. A aby Blanka měla v tom důchodu pohodu, zašila jsem jí do něho sušenou levanduli a přidala k tomu i dva voňavé polštářky. A abych si tam nějak propašovala i háčkování, využila jsem příležitosti vyzkoušet si háčkovanou záložku do knížky, kterou nedávno publikovala na svém blogu Helenka Davidová.







Všechno jsme to i s nějakými dárkovými předměty naskládali do košíku, který by Blanka mohla v důchodu využívat třeba na hřiby, do zahrádky nebo na klubíčka vlny na pletení nebo háčkování :-)

No a samozřejmě, že nesměl chybět ani dort! Blanka vystudovala vysokou školu v Brně a celou dobu, co ji znám, pracovala jako hlavní ekonom a účetní v jedné uherskohradišťské firmě. Tak jsme s tchyní vybraly tvar dortu šanon. Dáša (tchyně) upekla korpus a udělala krém, já to slepila a nazdobila a šly jsme předávat :-) Výsledek měl vypadat o moc líp, než ve skutečnosti vypadal, ale důležité je, že se Blance líbil a že chutnal. 








Konečně jsem taky dodělala jeden velký rest - švagrová, jejíž narozeniny jsme slavili v únoru, se nakonec přece jen dočkala dárku - voňavého levandulového polštářku na spaní. Su ostuda (ale zase né tak veliká, protože levandule mi dozrála teprve nedávno, než se nasušila a kdesi cosi...) :-D 



3 komentáře:

  1. Petruško, ty tvoje dorty, to je sen!
    Dárečky si nachystala moc krásně a mám radost, že tě zaujala záložka a vyzkoušela si ji.
    Přeji hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
  2. Peti, jako vždycky krásné nápady...a ten dort - nádhera!..krásný týden..Helča

    OdpovědětVymazat
  3. No pááán .... teda ten dort, to je umělecké dílo!

    OdpovědětVymazat