středa 10. září 2014

Háčkovaná granny dečka pro Adámka

Po dlouhé době konečně zase příspěvek mimo kuchyni :-) Někdy na jaře mě znovu a silně chytlo háčkování. Objednala jsem si příze na pár projektů, které jsem si oblíbila na stránkách DROPS Design a hned jak příze dorazily, tak jsem se pustila do prvního z nich - dečku z granny squares, holt patchworkářka ve mě se nezapře :-) Dečka je první z větších projektů, do kterých jsem se s háčkováním pustila, a úplně první, který jsem i dokončila, protože kromě háčkovaných ozdob na vánoční stromeček si nepamatuji, že bych kdy doháčkovala třeba jenom obyčejnou šálu. Oproti návodu jsem si přidala ještě pár řad olemování, protože bez toho mi to přišlo takové nějaké nedodělané...


Háčkovat jsem začala v květnu, no já vím, mohlo to být i rychleji hotové, ale zase si říkám, že přes léto by ji Adámek stejně moc nepotřeboval :-) Barvy jsou přizpůsobené kočárku, úplně původně byla totiž plánována jako kočárková deka. Teď už se synek sice vozí ve sporťáku, ale i tady nadělá dečka teď na podzim spoustu parády :-)

Vlastně kvůli těmto čtverečkům jsem si ušila textilní košíky - abych měla do čeho skládat hotové kousky a abych měla v čem uchovávat právě rozdělaný.



Dokonce i Adámek si tvoření užíval - třeba když jsem začínala dávat čtverce dohromady, tak se náramně bavil :-)


Dokončovací práce jsem zmákla na dovolence. Měla jsem tu i svoje háčkovací místečko na terase, škoda jen, že nám tolik pršelo, určitě bych naháčkovala mnohem víc!!


A tady už je hotovo. Dečka je myšlena pro oranžový kočárek, na dovolence jsme měli golfáč, ale i v něm to jde :-)




A tady už je kočárek, pro který byla dečka míněna. Ale stejně ji používáme i na lehárko u pohádek :-)


Původně jsem chtěla stejný vzor udělat i pro Zuziku, akorát v původních - růžových barvách. Nakonec jsem ale pro ni vybrala jinou - vzor ripple. Začala jsem na dovolené, tam to jelo rychle, doma postup výrazně zpomalil, ale i tak jedem! :-)



Takže - háčkování zdar a snad bude Zuzčina deka do prvních chladných dnů hotová! Teď se chystáme na víkendové Slavnosti vína do Uherského Hradiště, snad nám počasí dovolí účastnit se krojového průvodu, přípravy jsou totiž v plném proudu - Zuzance šijeme kroječek, Adámkovi strojíme dobový kočárek! A kdyby snad pršelo a my nemohli vyrazit, však ono se to neztratí :-)

Mějte se krásně!

P.

5 komentářů:

  1. ahoj Peti, super jako vždy..Adámkovi se bude, s takovou dečkou, na podzim krásně jezdit v kočárku..pohodové dny..Helča

    OdpovědětVymazat
  2. Peti, tedy to je paráda! Deka je úžasná, s kočárkem ladí dokonale a vidím, že to bavilo tebe i Adámka!
    A smekám ještě jednou před tím lomeným vzorem - ten tedy fakt moc nepřibývá...
    Moc zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
  3. Obdivuji šikovné prstíky. Dečka je moc krásná a v milých barvičkách :-)

    OdpovědětVymazat