středa 3. září 2014

Ať berou, dědečku!

Začátek září je v naší rodině narozeninový. Začínám já, den po mě můj taťka a den po něm jeho sestra, teta Mery. Podařené, že? :-) Moje narozeniny už máme dávno oslavené, na dnešek jsme naplánovali oslavu těch taťkových. No a už je téměř tradicí, že na rodinné oslavy peču i nějaký ten dortík.



Taťka (vlastně už říkáme spíš děda) je vedle doktorské profese také kytarista v country kapele, tarokář a především vášnivý rybář. Párkrát už si zajel i na španělské Ebro na nějaké ty sumce, tak jsem se rozhodla, že mu jednu menší napodobeninu na narozeniny upeču. Sladké moc rád nemá, maximálně nějaký ten vdoleček nebo šmetrdólek ke kafíčku, dorty a ty máslové krémové obzvlášť nemusí. Jenže - slaný dort potažený cukrovou potahovkou by jaksi nešel. Tak jsem po dlouhém přemýšlení upekla v kulatém korpusu obyčejnou bábovku olejovku a bylo to :-) Aby to bylo ale aspoň trochu jiné, udělala jsem to "à la zebra koláč". Stručně - rozdělíte těsto na poloviny, do jednoho dáte kakao a trochu mléka, aby měly obě půlky stejnou konzistenci, a pak naléváte po částech střídavě světlé a tmavé těsto na střed formy. Jednoduché a přitom tak efektní :-) Sumec samotný je potom uplácaný z rozdrobených odkrojků bábovkového těsta, slepených domácí jahodovou marmeládou.


Korpus jsem si upekla den dopředu, ale na dozdobení jsem měla jenom dnešní odpoledne, omezené dobou, ve které bude aspoň jedno dítě spát. Nevím, jestli právě tato okolnost může za to, že mi zdobení trvalo jenom hodinu a půl, nebo už začínám nabírat nějaké zkušenosti :-) Inspiraci jsem opět hledala na internetu, takže mustr jsem měla před sebou. Snad se jednou dostanu i do stádia, kdy budu mít nápad v hlavě a výsledek mu bude odpovídat!!




53 na sumcovi je taťkův věk, nikoliv míra - sumce chytá samozřejmě o moc větší! Trošičku mohl být štíhlejší (sumec, ne taťka!!), ale účel splnil a sníme ho tak jak tak :-)



Dědo, tak ať berou! Zrovna dneska jsme měli na oběd tvého kapříka! ;-)

1 komentář:

  1. ..vyráběné s láskou a myšlenkou, aby chutnalo - krásné Peti!
    Zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat