čtvrtek 27. února 2014

Taškošík na přání

Taškošík? Ano, čtete správně. Obyčejná taška to není, košík taky ne, prostě něco mezi tím. Nejvíc mi připomíná piknikový košík v látkové variantě, který poslouží jako přenášečka věcí, u kterých se bojíte, že se vám o sebe v klasické tašce oťukají. Zakázka zněla - ušít něco, v čem by se daly nosit keramické nádoby, pokličky na ně, talířky a svícny kamarádčiny maminky. Nejlíp, když se to vleze všechno do jednoho. Kdyby to bylo ozdobené, tím líp, ale netřeba. Pro tvar, princip i provedení už jsem dostala volnou ruku. První jsme uvažovali jenom o látkových pytlíčcích, pro každý kus jeden, ale pak padl nápad na tašku. A už to jelo :-) A když už se šije, přece se musí i ozdobit, ať je to kus originál!

Pro mě to byla trochu výzva, poprvé jsem měla ušít něco netradičního a trochu složitějšího. Challenge excepted! Nejvíc času mi zabralo přemýšlení, jak bude taška vypadat (po čase se k přemýšlení přidal i můj Kuba, který má zásluhu na mnohých nápadech a výpočtech). Samotná práce už zabrala "jenom" cca 10 hodin času, pro mě jedno nedělní odpoledne plus 3 večery přerušovaně, podle toho, jak se mi budila ratolesťata (-:

S výsledkem jsem celkem spokojená, jediné co mě hryže je, že vrch tašky mohl být na zip - jenže na takový trojstranný zip si ještě netroufnu, tak jsem nakonec řešila mašličkama (zase je to ozdobnější), a třeba časem, až si se zipem potykám, to přešijeme... Nevím proč, ale pořád se ho bojím!

Nádobí slouží náboženským účelům, tak je zdobení na bocích do tvaru kříže. Nahoře je aplikace poháru, kdyby se třeba náhodou zapomnělo, co se v tašce nese :-) Barvičky jsou v oblíbených odstínech budoucí majitelky. Byla jsem zvědavá, jak se bude výsledek líbit, o to víc mě potěšila radost, kterou jsem při předání viděla v očích :-) Tak doufám, že bude dobře sloužit!

Moje první "nosnice" - když už vím, jak na to, chystám
se na tašku pro Zuzičku na sport a na bazén, také
s několika přihrádkami :-)

Horní pohled - v tašce je spoustu chlívečků - každý je
zpevněný vatelínem, aby se co nejvíc předešlo
oťukávání.

Na bok se vlezly i 2 kapsy na kahany. Ještě jsme na poslední
chvíli přišili na každou jednu patentku pro sichr.

Naplněno poprvé - prostřední talíř cinkal, museli jsme
přeorganizovat...
...teď už by to šlo (-:

Zavázáno, zamašleno.


Můžeme vyrazit :-) Uši jsem přišila do rohů křížem a začínají
až vespod tašky, aby to všechno unesly... Je to vlastně
takový taškošík (-:




4 komentáře: